Společnost Aimtec loni rostla o pětinu

Logistika a EDI nejen pro belgický Fremach
29.2.2012
Ocenění pro AIMagazine
10.5.2012

Společnost Aimtec loni rostla o pětinu

"Podařilo se nám zachytit silnou vlnu hospodářského vzestupu," říká Jaroslav Follprecht, ředitel skupiny Aimtec. V roce 2011 činil celkový roční obrat skupiny Aimtec 156,5 mil. Kč. Oproti předchozímu roku to znamenalo navýšení o 19 %. Nejúspěšnější byly divize logistiky a elektronické komunikace.


Klienti z různých odvětví

Téměř celý rok 2011 se nesl ve znamení rozběhnutého soukolí celosvětové ekonomiky a jejího obnoveného růstu po méně úspěšných obdobích. Pozitivní vývoj ekonomiky nastartovaný na počátku roku částečně zchladil nástup zimy, kdy řada podniků obávajících se poklesu poptávky volila spíše vyčkávací strategii a nepouštěla se do náročnějších investic. Během roku pracoval Aimtec na zakázkách v ČR i za hranicemi. „Hodně našich klientů jsou koncerny s více pobočkami. Pokud řešení uspěje například v ČR, uvažují o nasazení i jinde,“ vysvětluje Jaroslav Follprecht. Zahraniční zakázky jsou pro Aimtec důležité, na obratu se loni podílely zhruba 21 % procenty. Tradičně silné vztahy má Aimtec se zákazníky z automobilového průmyslu. „S automobilovým průmyslem jsme začínali a stále je to pro nás klíčový obor. Konkurence je v něm vysoká a s ní i tlak na konkurenceschopnost a efektivitu,“ popisuje Follprecht. Know-how a zkušenosti získané ze spolupráce s automobilovým odvětvím a řízením jeho složitých distribučních vztahů může Aimtec předávat i klientům z jiných oborů. Aimtec tak pracuje pro firmy z potravinářství nebo farmacie, jako je například největší český distributor zdravotnického materiálu Martek Medical. „Naše zkušenosti z logistiky a řízení výroby těmto firmám přichází velice vhod,“ dodává Follprecht.

Rostoucí zájem o logistiku

Z výše uvedeného logicky vyplývá, že největší růst zaznamenala divize nabízející logistická řešení, jejíž obrat téměř o třetinu překročil dosud nejúspěšnější rok 2010. Mezi úspěšné projekty se řadí například sledování efektivity výroby pro Škoda Transportation. Logistika a výroba je stěžejní oblastí firmy Aimtec, na všech projektech má podíl zhruba 60 %. Aimtec chce také udávat směr inovacemi. U zakázky pro společnost Adler propojil řízení skladu s automatickými systémy a toto inteligentní řešení nabízí jako jediný dodavatel v ČR. „Ucelené řešení logistiky dokáže ušetřit značné prostředky. Firma však musí mít jasnou vizi do budoucna,“ říká Follprecht. Logistiky se týkal rovněž rozsáhlý reengineeringový projekt na ERP systém SAP ve slovenské společnosti MATADOR Automotive. Rostla také divize elektronické komunikace, její obrat se meziročně zvýšil téměř o třetinu. Získala významné zákazníky na Slovensku, například největšího dodavatele plastových dílů pro automobilky KIA a Hyundai, společnost Hanil E-hwa.

Aimtec také pokračuje v práci na poli štíhlé výroby. Kromě konzultací a uplatnění štíhlých principů v produktech druhým rokem nabízel japonský systém řízení výroby Asprova. Výrobu pomocí něj plánuje výrobce střívek Viscofan a Denso produkující klimatizace pro automobily. „Zájem o Asprovu roste. Nabízíme prototypy pracující s reálnými daty. Přínos nového systému jde ihned vidět ještě před podepsáním smlouvy. A to se klientům líbí,“ uzavírá Follprecht.