Distribuce kosmetických produktů s DCIx WMS

Řízení skladů v maďarské pobočce koncernu DENSO
13.10.2014
MATADOR Automotive využívá ClouEDI Loop Test pro monitoring dostupnosti vlastního EDI systému
14.11.2014

Distribuce kosmetických produktů s DCIx WMS

Poskytovatel logistických služeb CWJ24, a.s. bude řídit brněnské distribuční centrum pomocí informačního systému DCIx WMS od společnosti Aimtec. DCIx WMS bude nasazeno jako standardizovaný a flexibilní systém, který do budoucna zaručí kvalitní provoz DC a poskytování komplexních logistických služeb v rámci odběratelsko-dodavatelského řetězce. Jednotné řešení pro správu skladů

Společnost CWJ24 hledala spolehlivé řešení pro provoz DC. Dosud využívala vlastními silami vyvinutý WMS. Chtěla proto systém, který bude snadný a lehce přizpůsobitelný aktuálním rychle se měnícím zákaznickým požadavkům, a dodavatele, který se na společnosti nebude učit. Výběrové řízení vyhrála společnost Aimtec s produktem DCIx WMS. Aimtec má dlouholeté zkušenosti s podporou procesů v oblasti komplexního zajištění logistiky v segmentu distribuce.

DCIx WMS umožní podrobnější sledování skladových pohybů, poskytne lepší uspořádání zboží v regálovém skladě a zpřehlední práci s přijímanými paletami. Palety se skládají z větších a menších krabic, které budou označeny SSCC etiketami, čímž se zajistí efektivnější manipulace, sledování pohybů šarží a vychystávání. K vychystávání slouží skluzové regály. Obsluha disponující prstovými scannery bude v procesu vychystávání navigována systémem pro zboží a postupně naplní vychystávací vozíky jednotlivými položkami. Zásilka bude před předáním finálnímu přepravci zvážena a zkontrolována na úrovní čárového kódu zboží. Údaje o váze zásilky budou porovnány se skutečnou váhou. V DCIx WMS budou připraveny procesy pro vytváření reklamních a akčních balíčků, tzv. kitting, tvorbu marketingového materiálu, úpravy prodejních stojanů a přípravu speciálních akcí typu GWP (Gift with Purchase) a PWP (Product with Purchase). Součástí projektu je rovněž napojení DCIx WMS na ERP zákazníků společnosti CWJ24 přes integrační můstky. Z důvodu velké sezónnosti uskladněného sortimentu a vysoké volatility zátěže DC klade CWJ24 důraz na efektivní řízení kapacit a zejména lidských zdrojů během celého roku.

Integrace DCIx WMS na zásilkové společnosti

Nasazení zvoleného řešení DCIx WMS proběhne během 3 měsíců. Do konce letošního roku bude provedena analýza stávajícího stavu s návrhem na zlepšení. Instalace warehouse management systému bude zahájena v lednu 2015 se startem ostrého provozu na konci března téhož roku. Projekt se skládá ze dvou hlavních fází. Cílem první fáze je nahrazení původní funkcionality stávajícího WMS. V druhém kroku se bude jednat o rozšíření o nové procesy, například příjem na základě SSCC etiket a elektronického avíza (EDI zprávy DESADV), práce se zápůjčkami nebo fakturace za úkon. Předmětem další spolupráce bude integrace systému DCIx WMS na poskytovatele přepravních a zásilkových služeb, například PPL a DPD.

CWJ24, a. s.

CWJ24 je jihomoravský 3PL specializující se na logistiku kosmetiky v České republice. Pro své zákazníky zajišťuje dodávky od luxusní (např. Gucci, La Prairie) až po masovou kosmetiku (např. Max Factor). Kosmetika do DC je dovážena nejčastěji paletově, kamionovou přepravou ze zemí EU. Odběrateli zboží z DC jsou zejména sítě parfumerií (FAnn parfumerie, Douglas, Sephora, Marionnaud), sítě drogerií (DM, Rossmann, PK Solvent), kosmetické a kadeřnické salony, ale také hypermarkety nebo nezávislí prodejci. Společnost byla založena v roce 2007 a v současné době zaměstnává 15 stálých zaměstnanců a až 20 brigádníků na směnu v hlavní předvánoční sezóně a v období inventur. V roce 2010 zahájila v Brně provoz moderního polohovaného skladu s kapacitou 3 000 paletových míst a vyskladňovací kapacitou 18 000 položek.