#AIMTEChackathon nastartoval svoji historii Aneb co může přimět 40 lidí být tři dny v kuse vzhůru a více jak 30 hodin programovat?

Systém pro řízení výrobních procesů DCIxMES byl nasazen v čínském závodě Gearchief Eissmann
8.3.2016
DCIxMES byl nasazen za tři týdny
20.4.2016

#AIMTEChackathon nastartoval svoji historii Aneb co může přimět 40 lidí být tři dny v kuse vzhůru a více jak 30 hodin programovat?

O víkendu 18. -20. 3. pořádala společnost AIMTEC třídenní programátorský maraton – #AIMTEChackathon. Cílem akce bylo propojení komunity programátorů, web designerů, grafiků a technicky smýšlejících lidí do projektových týmů, ve kterých mohou svobodně tvořit, vymýšlet, pracovat na tématech nabídnutých i jimi vlastními vymyšlených. Důležitou a lákavou součástí akce byly přednášky a workshopy s pozvanými špičkami v oboru, kteří přivezli jak nové informace, tak nové technologie a „hračky“- například unikátní tablet Google Tango, který je v Česku jediný svého druhu. Dále si účastníci mohli vyzkoušet mikropočítače Arduino, Raspberry či velice populární Nodemcu. Z dalších technologií jmenujme například realtime databázi Firebase, vývojovou platformu IBM Bluemix.

Zmínění odborníci se zároveň stali odbornými mentory a radili projektovým týmům, jak se posunout dál. Byli jimi Štěpán Bechynský – Microsoftu, Petr Ferschman – ABRA Flexibee, Martin Dostál – ZČU, Filip Procházka – Google Developer Group, Pavel Hrabina – IBM a další.

Pracovní týmy se poskládaly během pátečního brainstormingu, aniž by se jednotliví členové předem znali. Seniornější programátoři vzali pod svá křídla ty mladší, takže vzájemné obohacení znalostmi, myšlenkami a nápady probíhalo zcela přirozeně – a to byl náš cíl.

Nutno podotknout, že účastníci prokázali nečekaný zápal pro věc a v některých případech se v bádání dostali se stejně daleko jako profesionální týmy za podstatně delší čas.

Vítězem akce se stal pětičlenný tým, který za zhruba 30 hodin práce dokázal naprogramovat aplikaci – hru, která za využití Oculus DK2, Vuzix a nástroje Unity umožňuje virtuální procházení skladem – projekt vyšperkovali nejen perfektní grafikou, ale přidali i pokročilý algoritmus, který při každém spuštění generuje unikátní mapu a zároveň ošetřuje průchodnost prostorem. (Jejich prvenství shodně vyhodnotila porota i samotní účastníci.) Speciální ocenění získal nejmladší tým, složený ze studentů SPŠE Plzeň. Odvážně posadil celý svůj projekt na virtuální stroj od Google, který od začátku dostali taktéž k dispozici.

#AIMTEChackathon sklidil veliký ohlas jak od 40 účastníků programování, tak od interních mentorů, studentů ZČU, SPŠE, návštěvníků přednášek i hostů, kteří přijeli přednášet. A to v mnoha případech z pořádné dálky.

Společnost AIMTEC tak prokázala, že je významným partnerem, otevřeným novým technologiím podporujícím propojení akademické sféry s byznys projekty.